Sidor

söndag 18 november 2018

 Jag förbereder en demonstration



 Jag har en tuff tid just nu därför har jag mycket slem och inre stress. Det är eftersom jag inte träffat mitt barn på tre månader. Igår fick jag äntligen se honom i tre timmar med en person ifrån Vera familjehem. Hon kändes som en ”övervakare” som satt i samma rum som oss alla och det var så kränkande. Vi alla var i gott humör för mitt barns skull. Det var jag, mormor Catrin, Semere och Rahmat. Efter en och en halv timme kom Simons bästa vän och hennes pappa. De fick leka själva i Simons rum men ”övervakaren” bevakade mig och kanske mormor.
Mitt brott är att jag har ALS. Mitt barns kommentar var att vi ses om tre år eller kanske aldrig mer och han ville inte gå. Han förstod inte vad som pågick.

Jag vill inte vara ett offer så jag förbereder en demonstration inom kort:

Punkt nr 1:
Jag vill kunna byta handläggare på socialen.

Punkt nr 2:
Jag kräver en ny utredning av en oberoende social sekreterare.

Punkt 3:
Får socialen ha en enda socialsekreterare som tar alla beslut helt själv. En socialsekreterare som dessutom har chefer som även de är underordnade när det gäller dennes beslut.

Punkt nr 4:
Får funktionshindrade vara föräldrar?

Punkt nr 5:
Varför får familjehemmet 15000 kr per månad men en funktionshindrad mamma får inte ett enda öre till assistenter/hjälp med sitt barn?

Det är dags att ändra lagarna, annars kommer vi få många olyckliga barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar