Sidor

tisdag 6 november 2018


                                                                                                      9 Oktober 2018

 

Så här gör man inte mot människor  


Jag är mer än ledsen för Simons, Torgnys och min skull. Det saknas ord att beskriva. Jag är en helt vanlig mamma som älskar mitt barn och mitt barn älskar mig. Så som alla andra barn. Jag slår inte mitt barn, jag är ingen alkoholist eller narkoman.
Mina muskler är förlamade men mitt hjärta är inte förlamat.
Ska en socialsekreterare på Södermalms stadsdelsförvaltnings åsikt råda?
Ingen chef är av annan åsikt heller. Alla dessa ständiga anklagelser på oss föräldrar. Det är inte oss det är fel på. Vi är två föräldrar som Simon älskar över allt annat på jorden. Soc lägger helt fräckt skulden på oss även om de inte säger det rakt ut.
Simons oro beror absolut inte på umgänget med oss. Simon har själv sagt att hans oro beror på hela hans livs situation. Att inte ha det som alla andra barn, att inte bo med sina biologiska föräldrar.
Barn eller vuxen påverkas sannerligen mest av den miljö man befinner sig i större delen av tiden. Så som i Ramnäs.
Förstår Soc inte att han tycker det är jobbigt att komma tillbaka till Ramnäs? Att faktiskt skiljas från sin riktiga familj! Här splittrar de hela Simons tillvaro och vill antyda att det är umgänget med mamma och pappa som förorsakar hans dåliga mående.
Vi kämpat länge för både BUP och privat psykolog.
Hoppas nu att vi verkligen får ta del av "all information" nästa vecka så som de utlovat.
Nu står hoppet ändå till BUP, att Simon vågar öppna sig där och får hjälp.
Mvh
Maria Eggers



https://www.skrivunder.com/als_mamma_far_traffa_sitt_barn_bara_en_gang_i_manaden?utm_source=fb_share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar