Sidor

måndag 4 april 2011

Mullingstorp

Kurserna bygger på en psykodynamisk teori där du, i trygg miljö, ges möjlighet att utforska och bearbeta känslor och upplevelser från barndomen.
Med hjälp av bland annat övningar runt födelsen och döden får du möjlighet att, ur ett helt nytt perspektiv, ta ställning till existentiella frågor såsom:
Vad är meningen med livet?
Vem är jag?
Vem vill jag leva tillsammans med?
Vad vill jag jobba med?
Var vill jag bo?
Hur ska jag kunna njuta av livet?

Du får en ökad insikt i hur upplevelser från barndomen omedvetet och känslomässigt påverkat den egna utvecklingen och vilka mönster du omedvetet återupprepar i ditt liv.
Genom olika fysiska övningar och samtal, både i grupp och individuellt, får du öva dig i att uttrycka och försonas med dina känslor och därigenom finna nya vägar för ökad självkänsla och personlig utveckling.
De tekniker som använts är kroppspsykoterapi, frigörande andningsövningar, primalterapi och andra fysiska övningar som syftar till att öka den känslo- och förnuftsmässiga medvetenheten.

1 kommentar:

  1. Hej Maria!

    Jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas att du får leva många år till. Det enda jag kan säga säkert om din sjukdom är att jag kommer att fortsätta att klura och forska om den tills den dagen jag dör.

    Du verkar definitivt ha hittat en enorm styrka inom dig. Jag tror dessutom att bakgrunden med dans ger en möjligheten att känna varenda rörelser ut i minsta del av kroppen, vare sig den är där eller inte.

    Ett av mina favoritcitat:
    "Dancing with the feet is one thing, but dancing with the heart is another."
    (sagt av okänd person, vad jag vet)

    Ta hand om dig och din familj!

    /Anna

    SvaraRadera