Sidor

tisdag 17 maj 2011

UPPDATERAD INFO ANG. STÖDGALAN

Efter en fantastiskt lyckad Stödgala på Teater Tribunalen den 18-19 december 2010, så gör jag det igen på allmän begäran!
Samt att jag vill sätta ljus på denna osynliga och grymma sjukdom som ALS.

Jag är 42 år och har ALS och anordnar denna Stödgala på ett otraditionellt och kontroversiellt sett p.g.a. att landstinget inte låter mig välja den rehabilitering jag själv behöver såsom Mullingstorp.
Samt:

Akupunktur - Dr. Nie
Medicinsk yoga - Göran Boll
Andning - Rani Spets
Kinesologi - Ulf Kilman
Massage - Lena Hellgren
Healing - Diana Gullarbergs
Meditation - Carlos Santiago
Terapi - Anneli Efraimsdotter/Staffan Eller

Dessa rehabiliteringar är mkt välgörande för mig och som krävs för att jag ska bli bättre och förlänga livet. Detta accepterar inte landstinget. Vet att t.ex. USA och Australien har kommit mycket längre angående att få rätt att välja sin egen rehabilitering.
Dessa funderingar samt föreläsningar kring detta har vi på Stödgalan.

Samtidigt håller jag på med att väcka debatten med Christina Doctare angående rehabiliteringsfrågan och vill nu uppvakta Filippa Reinfeldt.

Denna Stödgala har som syfte att både hjälpa och sätta i ljuset frågor och erfarenheter runt neurologiska förändringar i våra kroppar. Våra nervbanor ger signaler och utvecklar både konstruktiva och destruktiva mönster i vår kropp, i vårt psyke, hur hanterar individen och samhället dessa frågor i dagens rus.

Hjärnstress-vår nya folksjukdom? Vad handlar stressen om? Var kommer stressen ifrån? Hur påverkar det människan?

I Storbritannien och USA har man i studier kunnat visa att vår hjärna reagerar positivt på beröring, konst och musik.
Det tycks vara fråga om effekter som låter sig användas såväl preventivt som terapeutisk. Med kultur kan man med andra ord både förebygga och bota.
Kulturen är ett av våra viktigaste verktyg i kampen mot ohälsan säger Gunnar Bjursell - läkare/forskare på temat kultur och hälsa.

Maria Eggers uppträder med ett nummer från hennes och Nina Fex kommande föreställning "I motvind lyfter draken" .

4 juni kommer att innehålla både konstakution, scenuppträdande till välgörande ändamål såsom forskning, dokumentärfilm och rehabilitering samt debatt och diskussion med inbjudna gäster.


SCEN-UPPTRÄDANDE

KONSTAUKTION

DEBATTER OCH FÖRELÄSNINGAR

TEATERFORUM

DISKUSSIONER

HEALING

FÖRESTÄLLNING

Lör 4 juni 11-22

Boulevardteatern
Adress: Götgatan 77

Inträde: 100 kronor

VARMT VÄLKOMNA!

För mer aktuell info gå in på:
http://mariafria.blogspot.com/
http://www.boulevardteatern.se/

Info om Maria Eggers:
http://www.svd.se/kultur/leva-in-i-det-sista_5901367.svd
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/efter_tio?title=maria_eggers_man_far_enorm_dodsangest&videoid=1567968
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/efter_tio?title=sasongens_starkaste_ogonblick&videoid=1616531

Om ni vill stödja mig i min kamp så tar jag tacksamt emot hjälp och ni kan välja hur ni vill stödja:

Ulla-Carin Lindquists stiftelse för ALS-forskning: PG 90 00 49-8)
Dokumentärfilmen (Svenska Filminstitutet och ABF stödjer)
Filmproducent Per Janerus/Harmonica Films AB: Swedbank 8327-9 904375457-2
Maria Eggers rätt till att välja rehabilitering själv (läs mer om min kamp på min blogg): PG 160 19 51-9

Vänligen Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar