Sidor

fredag 22 juli 2011

Min sons far Torgny Larsson: Jag tycker inte att våra landstingspolitiker ska komma undan så lätt!

I god retorisk stil berömmer Filippa artikeln, "en konstruktiv dialog med egna förslag" skriver hon och hennes medförfattare, Stig Nyman och att den är helt i linje med vad landstinget redan gör inom begreppet "Vårdvalet". Men hallå?.. Varför är då inte någon av de vårdgivare som Maria nämner i artikeln med i vårdvalet? Och god retorik i det här sammanhanget innebär ju även att Reinfeldt/Nyman borde ha påpekat svagheter i Marias artikel. Istället lägger de lite mjuk kritik på sig själva ...."Allt är inte färdigt, men vi fortsätter att utveckla sjukvården och har kommit en bra bit på vägen.".

Man får leta efter förklaringar till Marias problem eftersom ingenting nämns om att de är det minsta kritiska till metoderna som de vårdgivare använder som Marias nämner i artikeln, att de strider mot landstingets regler eller att det är brist på resurser för att kunna auktorisera alla nya vårdgivare. Det enda som framkommer är att "vårdgivare har möjlighet att ansöka om auktorisation och starta egna rehabiliteringsverksamheter." Det första som slår mig, har tex. Mullingstorp ansökt om auktorisation för att tex. bedriva neurologisk rehabilitering hos Sthlms landsting? Har de, men fått avslag?
Jag smsade, innan jag började skriva dethärna mailet, till Denise Lindenkranz (eller vad hon heter?) på Mullingstorp. Men, so far no svar.

Jag anar att det ligger en hund begraven, en uggla i mossen eller ett lik i en garderob i det här med att bli auktoriserad för att bedriva vård för landstinget! och jag tycker inte att våra landstingspolitiker ska komma undan så lätt!

Vad vet ni om det här med att ansöka om auktorisation?

Torgny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar