Sidor

måndag 13 augusti 2012

Att inte kunna äta är en sorg

3 kommentarer:

  1. Såg artikeln i DN idag och greps så starkt av din livskraft och kämpaglöd. Känner inte alls till ALS sedan tidigare, det verkar vara en lömsk sjukdom som precis som cancer drabbar alla oavsett vad. Som kvinna i 38-års åldern, mamma till 3 fina ungar och med ett jävligt stressigt yrke (lärare) får jag en lätt kramp i hjärtat när jag tänker på att vi alla aldrig kan veta vad som står bakom nästa dörr. Det var därför jag valde att skriva en kommentar på just denna rubrik. Du skrev "att inte kunna äta är en stor sorg". Det förstår jag.
    Själv kämpar jag med lite för många överflödskilon och allt som rör ätning är en stor sorg för mig men på en helt annan nivå än dig såklart. Drar i mig alldeles för många morötter, söker stöd på viktklubb.se och kämpar mot sötsug och kakbegär. Ett larvigt skitproblem i detta perspektiv.

    Du verkar vara en härlig och stark person! Stå stark när vindarna viner och krama din son så hårt som du kan. Styrkekramar! /Helena

    SvaraRadera
  2. Här berättar en man med ALS hur han blev bättre med hjälp av kokosfett :)
    http://coconutoil.com/coconut-oil-reverses-amyotrophic-lateral-sclerosis-als/

    Det kan väl vara värt att prova!?

    Hälsningar Lena

    SvaraRadera